Pomelotorsk!

Har fastnat rejält för den här rackaren:


Grymt god citrusfrukt som kallas Pomelo. Stor som fan (väger 1kg/st), lite skum, väldigt tjockt skal. Hade missat den helt fram tills i höstas när jag tokspontanköpte mitt första exemplar. Lite märkligt kan tyckas eftersom jag klämt en hel del frukt i mina dagar och betat mig igenom de flesta av sorterna i både den vanliga och den exotiska frukthyllan...
Hursomhelst var den en väldigt trevlig ny bekantskap och den slog sig direkt in på topp 3 över de mumsigaste frukterna. Smaken är lite svårdefinierbar, intressant och inte besk som man skulle kunna tro.

Så när Netto rear ut rackarna för 12 kr/kg var det bara att köpa på sig ett lager...

Testa vettja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0