OS-check #4

En kort resumé av måndagens första skälvande timmar
Kl 05.00. Iphonen börjar brumma på nattduksbordet. Petar till den. Slumrar en kvart. Kravlar ut ur den varma sängen och genom den iskalla hallen. Tänker att golvvärme nog är en rätt trevlig uppfinning. Ställer mig i duschen och börjar vakna till liv. Faktum är att jag nästan känner mig piggare än vanligt. Slänger på mig kläderna och smsar Palle och Leran för att höra om de är med i matchen. Det är de inte. Tänker att det lutar åt att man nog får gå på Scores hockeyfrukost helt solokvist. Börjar lufsa inåt stan genom folktomma gator. Iskallt. Får svar från en nyvaken Leran. Kommer fram till ett fullknökat Score några minuter efter nedsläpp. Botaniserar i frukostbuffén och slår mig ned vid vårt bokade bord. Slappnar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0