DJ-kväll von Hell

Gårdagskvällen var utan minsta tvekan den mest otrevliga upplevelse jag haft i ett DJ-bås under de år jag kört. För det första kunde vi inte släcka ned i nattklubbsdelen (av någon outgrundlig anledning), så det var på tok för ljust vilket med största sannolikhet  skrämde iväg en hel del. Sedan krånglade den felplacerade rökmaskinen, men det är egentligen bara en parentes.
 
För jag har aldrig varit med om så många otrevliga människor på ett och samma ställe någon gång. I och med att det från början var tänkt att jag skulle spela i bardelen (till vilken jag vet att jag har musik som funkar) så har jag inte hunnit eller kunnat uppdatera skivorna till det som folk förväntade sig av Plazas nattklubbsgolv, dvs. ny house, techno & r'n'b. Trodde i min enfaldighet att jag hade svängiga låtar som skulle funka även där. Men tji fick jag.

Det klagades nämligen på allt, och då menar jag verkligen ALLT jag spelade. Spelade jag givna klassiker som "Beat it" eller "Seven Nation Army" klagade folk, spelade jag hiphop klagade folk, spelade jag gammal skön rock eller 80-tal klagade folk, spelade jag MGMT & Santogold klagade folk, spelade jag "Svennebanan" klagade folk. T.o.m. när jag sjönk så lågt att jag plockade fram några gamla eurodiscorökare så klagade folk. Vad gör man en sån kväll?! Kändes som fyra timmars hopplöshet.

Lily Allens "Fuck You" kändes således som en värdig avslutning...

Kommentarer
Postat av: Martin

Usch! Jag är inte avundsjuk. Det är risken för såna där kvällar som gjort att jag slutat spela på dansgolv.

2009-06-01 @ 07:45:15
URL: http://damienmusic.wordpress.com
Postat av: Monopaul

Ja, ska jag spela på något mer golv får det vara ett med tydlig profil där man vet att man har musikstilen som förväntas och önskas. Inget mer Lady Gaga, Rihanna och Beyonce-golv för min del....

2009-06-02 @ 11:57:16
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Peter

Var med om nästan exakt samma grej härromdagen, hade ett dansgolv med 200 pers och spelade allt som önskades och körde massvis med sommarklassiker och försökte med vad som helst, men alla klagade ändå, själv avslutade jag kvällen med Fuck you sweden fuck you cathrine

2009-06-09 @ 13:57:23
Postat av: Monopaul

Ja, fy fan, vad är det med folk? Känns som vissa mer går ut för klaga och sprida skit än att ha en kul kväll. Urk!

2009-06-11 @ 10:41:40
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0