...och vinnaren är:

Det är, som nog ingen har missat, galatider. Grammisar, guldbaggar, rockbjörnar, P3 Guld-medaljer, Idrottsgale-statyetter och Golden Globar ska delas ut inom de närmaste veckorna. Och, i likhet med fjolåret, så kör vi på jobbet en intern batalj om vem som lyckas pricka in flest vinnare på dessa galor. Stor prestige och enorm ära till vinnaren. Och som regerande mästare har jag en hel del att leva upp till.

Här är mina tips inför kvällens Grammis-gala (OBS! Det är de jag tror vinner - inte de jag hoppas ska vinna):

Årets album
Kleerup - Kleerup

Barnalbum
Bröderna Knäck - Meka med knäck ett

Årets dans/hiphop/soul

Lazee - Setting Standards

Årets dansband/schlager
Charlotte Perrelli - Hero

Årets folkmusik/visa
Detektivbyrån - Wermland

Årets grupp
The Hellacopters - Head Off

Årets hårdrock
In Flames - A Sense Of Purpose

Årets jazz

Esbjörn Svensson Trio - Leucocyte

Årets klassiska
Anne Sofie Von Otter & Göteborgs Symfoniorkester - Boldemann/Gefors/Hillborg

Årets kvinnliga artist
Lykke Li - Youth Novels

Årets liveakt
Håkan Hellström

Årets låt
Kleerup ft Titiyo - Longing For Lullabies

Årets manliga artist
Kleerup - Kleerup

Årets nykomling
Kleerup (men håller en tumme för Detektivbyrån el. Afasi & Filthy)

Årets kompositör
Frida Hyvönen - Silence Is Wild

Årets producent

Kihlen - ...och vinnaren är...

Årets textförfattare
Annika Norlin - More Modern Short Stories From Hello Saferide

...så nu vet ni hur det kommer gå! Storslam för Kleerup, med andra ord.

Kommentarer
Postat av: Lena

Skoj, skoj! 5 min kvar och jag väntar med spänning, galorna är nog det som främst livar upp januari!

2009-01-07 @ 19:52:21
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0