Beach 2009

Vägen mot stranden -09 är påbörjad! Eller nja, första steget mot en mer aktiv fritid är i alla fall taget. Blev en timmes runda ut till öa och tillbaks igår. Gick förvånansvärt lätt, även om man inte höll något monstertempo. Nu återstår bara att samla ihop ett gäng som kan tänka sig att lira lite inomhusfotboll eller innebandy någon gång per vecka så kanske (jag upprepar: kanske) man kan upprätthålla detta en längre tid.
Jag har gjort många försök att börja träna på gym, men det går bara inte. Hur många gånger jag än går dit så kommer jag aldrig tycka att det är kul. Känns det som i alla fall. Visst, det är säkert häftigt att känna att man blir starkare och orkar mer. Och detta är nog en motivation så gott som någon för många. Men det är ju så jäkla tråkigt att sitta i de där maskinerna. Nej, jag springer hellre efter en boll, och kanske (om jag är på humör) masar mig till att göra några situps eller armhävningar. That's it! Så, om det är någon som behöver en (ännu) otränad skäggapa med halvtaskig kondis men hyfsad bollkänsla i sitt lag är det bara att höra av sig.

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag håller med, det är otroligt mycket mer motiverande att göra saker tillsammans också, att känna att man är saknad om man inte "orkar" träna osv.

2008-10-07 @ 20:46:45
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Monopaul

Ja absolut, det är ju alltid lättare att skippa träningen om den enda som blir besviken är en själv... ;)

2008-10-07 @ 23:05:02
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Louise

Härligt att höra att man inte är ensam:)Jag har gett upp det här med gymkarriär jag med efter flera tappra men usla försök. Det går inte att lura hjärnan att det faktiskt är skoj. För det är det inte. Nej, bättre med aktiviteter som ger träning utan att man behöver räkna minuterna tills man får gå därifrån..

2008-10-07 @ 23:28:04
URL: http://mslolo.blogg.se/
Postat av: Monopaul

Nej, visst är det så. Trodde att det var en spärr man bara behövde komma över, men så är det ju inte. Tycker man det är tråkigt efter de tio första gångerna så gör man ju det efter det 50:e också...

2008-10-07 @ 23:50:41
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0