Zigenarliv dreaming

Det var lapp på luckan igår. Tokigt mycket folk, bra stämning och en Håkan i toppform (trots förkylning och en blixtvisit hos läkaren innan spelningen). Bästa förutsättningarna med andra ord. Vet inte hur många gånger jag sett honom nu, det överstiger nog lätt tio gånger, men jag rankar ändå denna spelning på den övre halvan. En besvikelse var att han inte spelade mer låtar från nya plattan, något jag trodde att han skulle göra. Hade varit kul att höra dem live.

Och DJ-passet gick riktigt, riktigt bra. Förvånansvärt många stannade kvar och dansade efter spelningen, vilket inte är det vanligaste. Sen är det alltid kul att spela när så många gillar musiken. Det är ju lite därför man lirar. Givetvis kom de vanliga Britney Spears, Lady Gaga & Rihanna-önskningarna samt kommentarer som att "man inte kan dansa till rock", men det kan man ta en kväll som denna.
Så det var med ett stort leende på läpparna man lufsade därifrån i vinternatten (för jävlar vad kallt det var...).

Kommentarer
Postat av: Lena

Det var galet bra, jag håller med! Mina fötter hämmade mig lite, men jag kunde inte låta bli att dansa och ha skoj!

Du spelade många bra låtar också, dock drog jag direkt efter konserten på grund av fötterna och sällskapet.. Men skoj var det! :)

2008-11-01 @ 19:58:51
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Martin

"Spela något man kan dansa till" säger bara folk som inte kan dansa. Själv har jag fått höra exakt de orden när jag spelade Justice. Det säger väl det mesta egentligen...

2008-11-03 @ 08:41:34
URL: http://hellvis.blogg.se/
Postat av: Monopaul

L: Tackar! Kul att du hade roligt!

M: Haha, ja det är väl så. Extra kul är det när den kommentaren kommer när man har fullt dansgolv också...

2008-11-03 @ 10:40:54
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Reegow

Intressant och upplyftande att läsa din upplevelse på håkan konserten efter att man läst nwt:s mest inkompetente recensent som ansåg att de nya plattorna inte var ämnade live..tack!

2008-11-03 @ 11:44:51
Postat av: streck-i-backen

Jag trodde att jag skulle få se en sjuk och trött Håkan och att konserten skulle bli vårt farväl och nu skiljs våra vägar. Men ICKE! Håkan är kung och jag älskar honom för evigt!

Du var ju inte så illa pinkad heller förstås ;) Haha! Kul att du får välja så mycket själv vad du ska spela...

2008-11-03 @ 18:51:17
Postat av: Monopaul

R: Ja, jag läste den. ;) Känns väl inte riktigt som att hann har lyssnat så mycket på senaste plattan...

S: Åh, man tackar & bockar! Haha, ja det är gött...

2008-11-03 @ 20:44:56
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Monopaul

Haha, blev ett "n" för mycket där. "Han" är ett grymt svårstavat ord... ;)

2008-11-03 @ 20:56:10
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0