Svårt att såga nåt man gillar!

Varför har folk (och jag med ibland) så svårt att såga något som man gillar eller har en bra bild av sedan tidigare? Man ser det som sin plikt att försvara det eller den, trots att det kanske är värdelöst eller genomruttet. Det kan handla om någon artist, konstnär, kompis, tv-serie, hockeylag, författare etc. Ja, vad eller vem som helst som man gillar för något de gjort.
Det kan ju faktiskt vara så att personen, artisten eller författaren, trots att den gjort mycket bra, faktiskt levererar, säger eller skriver något uruselt nån gång. Ett avsnitt av favoritserien kan ju faktiskt vara katastrofalt dålig. Och varför ska det då vara så svårt att erkänna det?! Varför måste man försvara även om man någonstans i bakhuvudet håller med om att det sög?
Vet inte om ni är med på resonemanget, men jag tycker att det är lite fascinerande....

Kommentarer
Postat av: C

En bra fråga. Jag skall fundera på den och återkomma med ett svar så småningom. Tror inte det är så lyckat om jag kastar ur mig något oigenomtänkt här...

Annars, en intressant blogg! Skall kika vidare här nedan och se vad som finns i lagret :)

2008-03-24 @ 17:47:32
URL: http://newseason.blogg.se
Postat av: Monopaul

Man tackar och bugar! Ja, återkom gärna med ett genomtänkt eller ogenomtänkt svar. Uppskattas vilket som.

2008-03-25 @ 15:53:31
URL: http://monopaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0