Sär skrivningarnas hel vete

Vad är det som hänt med svenskarna? Helt plötsligt är det som om alla har glömt det de lärt sig på svenskan, gammal som ung. Jag pratar givetvis om de förbannade särskrivningarna. Brukar inte vara nån besserwisser eller rättstavningsnazist, men just detta fenomen sticker lite i ögonen.
Jag menar, vad är det som är så jävla svårt? Det är ju bara sunt förnuft, uttalar man ett ord som ETT ord så stavas det som ETT ord och inte TVÅ. Det är verkligen inte svårare än så, jag lovar.
Hmm, vad ska jag äta idag? Blir det kött färs sås med band spaghetti, en sallad med feta ost, röd lök, oliv olja och cocktail tomater eller kanske grill korv med pulver mos? Tror jag kör på nypon soppa och stark öl.

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härlig och verkligen läs värd blogg du har!! :D

2008-03-11 @ 19:41:43
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Monopaul

Haha, jätte snällt! Man får tacka!

2008-03-11 @ 20:59:10
URL: http://monopaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0