Tjacka paj

Tog en reasväng på stan idag och gjorde följande fynd:

600 pix (ord. 1.999 kr) är ett rätt hyfsat reakap, tycker jag. Att det inte direkt är säsong för den förrän om ett par månader är skit samma. Fynd som fynd. Har letat efter en schysst skinnpaj ett bra tag nu, så det passade ju som handen i handsken.

Hajade till när jag gick förbi Soltorget också. Borta var Gundega-baletten, streetdansarna, elbolagen och de panflöjtsspelande indianerna. De som istället stod där var ett hårdrocksband (såg de ut som i alla fall) som, hör och häpna, verkade spela EGNA låtar. Kul och ett steg i rätt riktning.

Apropå musik så hittade jag denna bortglömda juvel i samlingen:

Fick den med posten ifjol och måste väl erkänna att jag var rätt tveksam först. Men efter en kik i konvolutet och en första genomlyssning svängde jag direkt. Ruggigt sköna barnsånger med bl.a. Ebbot, Kristofer Åström, Patrik Arve, Mattias Alkberg, Nina Ramsby och Asha Ali. Får grymma nostalgivibbar till den 70-talsbarnmusik man själv lyssnade på som barn.
Ett givet köp för alla som tycker att kidsen behöver lite "riktig" musik.

Kommentarer
Postat av: Hanna

mkt bra reakap!

2008-07-13 @ 18:20:41
URL: http://vf.se/hanna
Postat av: Snajdarn

Ser ut att passa som armen i ärmen......

2008-07-13 @ 21:16:26
Postat av: Snajdarn

Ser ut att passa som armen i ärmen......

2008-07-13 @ 21:17:03
Postat av: Monopaul

H: Ja, jag är lite nöjd faktiskt... ;)



S: Haha, givet! Satt som en smäck.

2008-07-13 @ 22:03:44
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0