God Jul önskar KBAB

Hos många hyresvärdar är det kutym att ge en liten present till de boende, som ju kanske trots allt betalat överpriser för skabbiga lägenheter, väntat halvår på service och stått ut med skumma grannar etc. Vissa ger väskor, husgeråd, biobiljetter eller presentkort.

Mäktiga KBAB tycker att ovanstående är lite fisiga presenter så här i juletid och ger istället:


Voilá! En disktrasa!

Hur kunde de veta att just detta stod högst på min önskelista i år? Mycket märkligt.... Får hoppas att någon annan redan har hunnit köpa en likadan. Då blir det riktigt jobbigt...

Kommentarer
Postat av: Martin

Av min hyresvärd fick jag en färgutskrift med en tomte och texten "GOD JUL". En disktrasa hade känts som en trissvinst. :)

2008-12-19 @ 13:54:06
URL: http://hellvis.blogg.se/
Postat av: streck-i-backen

Kanske vill du byta? Jag fick en väska med texten "Akelius university"...



Hoppas att du fick najsare födelsedagspresenter!? GRATTIS GRATTIS!

2008-12-20 @ 23:08:29
Postat av: Heléne

åh, deå vet jag vad jag har att vänta hemma, mkt trevligt. Då kan jag byta ut kbab disktrasan som hänger på väggen (den jag fick när jag flytta in) till denna juligare variant :)



hade önskat mig en filt, eller biobiljett.. Men hellre detta än ett papper med en tomte på.. :)

2008-12-21 @ 00:06:13
URL: http://frkfinemang.se
Postat av: Monopaul

M: Haha, ok I rest my case. Disktrasan kan man ju trots allt använda några gånger.

S: Då fick du en likadan som Palle. Var det samma finniga fjortis som kom med den till dig också? Ja, fick ett PS2 och cognacskupor bl.a. Är väldigt nöjd... ;)

H: Yes box, de borde ju köra samma till alla. Kanon, disktrasa och julpynt i ett! ;) Men ja, en biobiljett hade varit lite roligare.

2008-12-22 @ 16:57:04
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: streck-i-backen

Haha! Ja, det var nog samma grabb! Höjden av snålhet att använda sig av barn som arbetskraft!



Av min arbetsgivare fick jag en burk marmelad, go Karlstad kommun... Alltså ärligt talat så behöver jag inte ha en massa julklappar hit och dit men ska de ändå envisas med att köpa nåt så kan de väl tänka till lite!?

2008-12-22 @ 17:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0