En höna av en kyckling

Tänkte att jag skulle laga en smarrig kyckling i lergryta häromdagen. Lade den hela kycklingen på upptining och fixade alla grönsaker som skulle vara med. Blandade med vitlök och en massa färska örter och hivade in den i ugnen.
Efter 40 minuter var den klar (trodde jag i alla fall) och skulle avnjutas med quinoa. Det visade sig dock relativt snabbt att den stackars kycklingen som agerade bas i anrättningen i själva verket var en höna, och därmed seg som gummi. Gjorde ett försök att tugga i mig lite, men övergick snabbt till enbart quinoa och grönsaker. Inte så illa i och för sig. Men jag kommer vara lite extra noga nästa gång jag köper hel kyckling. Eller helt gå över till vegetarisk kost ett tag. För det här var ingen höjdarupplevelse.

Kommentarer
Postat av: apan

Man får inte göra en höna av en fjäder...höhö.

2008-08-16 @ 14:04:56
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Monopaul

...men jag gjorde ett försök i alla fall. ;)

2008-08-17 @ 13:15:52
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0