Barnsliga företag

Vad trött man kan bli på företag som beter sig som om de går på dagis. 

Vi gör ju, som jag redan skrivit om, en sommartidning på uppdrag av Föreningen Aktiva Arvika. En tidning som kommer skickas ut till 165.000 hushåll i Värmland och sydöstra Norge i slutet av maj. Rätt häftig satsning tycker vi och många av företagen i Arvika centrum. 
Det tycker dock inte tidningen Arvika Nyheter. Nej, de är sura och bittra att inte de fick göra denna tidning. 100 år (eller mer..?) av monopol i en ort är tydligen inte nog. Därför vägrar denna tidning (som föga förvånande är en del av NWT-koncernen) att skicka butikernas loggor till oss. Loggor som vi behöver för att göra dessa företags annonser, eftersom de valt att annonsera hos oss och inte Arvika Nyheter.

Jag trodde, naiv som jag varit, faktiskt inte att vuxna människor och företag betedde sig som små barn i sandlådan. Får inte jag leka med din hink så får minsann inte du låna min spade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0