Grym & usel avslutning på gårdagen

De sista tidningarna delades ut och gårdagen avslutades nere på Olssons Brygga i Arvika. Syntes knappt att det brunnit för någon månad sedan. De har lyckats smälla upp ett helt nytt, provisoriskt, hus där det tidigare låg. Riktigt imponerande och kul!

Efter en mycket smaskig räkmacka till Ryssland-Spanien-matchen var det så dags för kvällens höjdpunkt. Jag hade dock, vid stickdragningen, dragit den kortaste och åkte på att bli chaufför. Så det blev en nykter afton för mig. Men vilken jävla match! Får fortfarande rysningar. Gott att extremt defensiv fotboll straffar sig. Grekland ville ju inte ens anfalla.

Resten av kvällen/natten blev dock inte lika kul. Lyckorusiga började vi rulla tillbaka mot Karlstad, sjungandes och skrattandes. I Högboda tog dock det roliga slut, när ett självmordsbenäget rådjur slängde sig framför bilen. Jag hade inte en chans att veja undan eller stanna. Det gick väl hyfsat, sett så här i efterhand, med skador på kofångaren och motorhuven. Det kunde ju ha varit så mycket värre. Detsamma kan man dock inte säga om rådjuret, som stendog direkt. Det slapp ju lida i alla fall, även om det känns som en klen tröst.
Var första gången jag råkade ut för något sånt här och kan väl, utan att överdriva, säga att jag har haft bättre nätter än denna. Inget kul alls...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gulligt att du tänkte på rådjuret. Usch, läskigt.. kanske tur att du inte hann veja ändå.

2008-06-11 @ 15:08:24
Postat av: Hanna

sa jag.

2008-06-11 @ 15:08:45
Postat av: Monopaul

Ja, man är ju en softis. R.I.P rådjuret. Och ja, hade jag vejat hade jag kört rakt in i ett vägräcke. Och det hade nog kanske inte varit så najs.

2008-06-11 @ 15:38:51
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Terese

Aj då, det var ingen trevlig hemresa ni fick. Skönt att det gick bra med er i alla fall!

2008-06-11 @ 20:46:04
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Monopaul

Ja, man hade ju rätt tur i oturen trots allt. Kunde ju varit så mycket värre.

2008-06-11 @ 23:16:13
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0