Sol i sinne - brun inne!

Det är parollen (känd från klassikern "Sunes sommar, om jag inte är ute och cyklar)  jag får köra under idag tyvärr. Borde vara lag på att slippa jobba, dagar som dessa. 

Idol-tåget har tydligen dragit in i stan. Gäääsp! Men det blir säkert TV-underhållning att titta på de som inte kan sjunga denna gång också. Speciellt som chansen att känna igen någon är rätt överhängande. Men hela idén känns fortfarande ruggigt ointressant och man kan ju alltid hoppas på att den sjunger på sista versen...

Hörde en av de mest uttjatade samtalsämnena som finns under lunchen. Personerna bakom vårt bord snackade nämligen om "att det alltid är roligast på förfesten". Har man hört den nån gång innan måntro?! Hmm... känns ruggigt fräsch. 
Men alla som pratar om det (och tro mig, ALLA har nån gång pratat om det) gör det med sån inlevelse som att de kommit på nåt helt nytt och revolutionerande som ingen kommit på innan. Typ, "jaa, varför är det så egentligen? Man borde ju ha mer hemmafester och inte gå ut, för där tappar man ju ändå bort varandra. Och det blir aldrig lika kul som på förfesten..." Håll med mig om att det är kul?! 

Kommentarer
Postat av: apan

haha, ja men det är ju en klassiker. En annan är oxå hur svårt det är att sluta röka/snusa, vilken öl som är godast osv. Jag kallpratar hela dagarna och det är lustigt att folk alltid tar upp samma saker, har dock tröttnat en skvätt på att prata om barnmord och shlager nu, blä.

2008-04-17 @ 18:49:21
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Monopaul

Ja, jämfört med det sistnämnda kan det ju vara värt att tjata lite saker som man gjort tusen gånger innan.
Haha, ja rök- och snusslutning är ju en aldrig sinande konversationskälla också...

2008-04-17 @ 21:47:22
URL: http://monopaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0