Orrar i trapphuset?

Är det inte väldigt mycket orrar på väggarna i hyreshusens trappuppgångar? Eller är det bara jag som råkat irra in i de stackars trapphus som förärats med dessa käcka väggmålningar?! 

Känner ni till grejen i alla fall, när man kommer in i ett flerfamiljs-, hyres- eller bostadsrättshus med självaktning så möts man nästan undantagslöst av någon form av dekoration på väggen. Tanken är väl att målningen ska liva upp och skapa en hemtrevlig känsla i den annars rätt tråkiga trappuppgången. Urusla är de dock definitivt inte, bara lite enahanda och fantasilösa. 

Det jag undrar är om det verkligen blir så mycket roligare med målningen?! OCH, kanske framförallt, VEM är det som åker runt och målar dessa skapelser? Har bostadsbolagen utbildade trapphusmålare som enkom åker land och rike runt och målar orrar på alla beige väggar som hyresvärdar vill ha något trevligt djur på? OCH, är det något speciellt med djuret orre som gör att det passar bra i anslutning till trappor och hissar?

Jag vet inte om man nånsin kommer få svar på dessa världsomvälvande frågor, men jag gör ett försök...
image79
Bobby Orre med vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0