Kunde inte bry mig mindre

Det finns få saker jag bryr mig mindre om än att prinsessan och hennes kille ska gifta sig. Ärligt talat, hur länge ska vi behöva dras med monarkin och kungafamiljen egentligen? Har inte detta fenomen/kvarleva tjänat ut sin roll åtskilliga gånger om?

Och snacket att de gör så väldigt mycket för att marknadsföra Sverige och representera landet runt om i världen tror jag bara är dravel hos de som vill ha dem kvar. För det måste ju finnas andra som kan göra detta jobb avsevärt mycket bättre för en bråkdel av de pengarna som den här familjen kammar hem varje år?

Kommentarer
Postat av: Fia

äsch, börjar tröttna på alla som klagar på kungahuset o monarkin... visst de kostar pengar och det är gamla traditioner osv osv, men skadar det att vi behåller några traditioner och det speciella som ett kunaghus innebär? Jag står bakom dem helt och hållet och hurrar på, Viktoria är skitcool och duktig på det hon gör. Tror att många bara är avis...

2009-02-24 @ 19:22:00
Postat av: Kristin

Du har fel! Finns ingen bättre marknadsförare för Sverige än kungafamiljen och det är sååååå gulligt att de förlovat sig! (Dessutom beräknas bröllopet dra in 2,5 miljarder i intäkter till Sverige, inte helt fel det heller...). Så det så =P

2009-02-25 @ 07:53:09
Postat av: Monopaul

F: Jo, jag håller med om att det är en trött debatt och jag har absolut inget emot personerna som sådana. Victoria är säkert jätteduktig på det hon gör, vad det nu är. Men man måste väl ändå få ställa sig frågan om det är värt att behålla alla gamla traditioner, enbart för att de inte skadar någon?! Och nej, jag är inte avis...



K: Ok! Jag tror dock att jag kan komma på en rad andra "kändisar" (för det är ju just det kungligheterna är idag) som säkerligen marknadsför Sverige bättre än kungafamiljen. Och framförallt billigare än 100.000.000 kr/år, vilket är det kungliga apanaget. Just därför tycker fortfarande att monarkin är förlegad i dagens demokratiska samhälle... ;P

2009-02-25 @ 10:56:43
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Martin

Av kommentarerna att döma så är det definitivt ingen slump att den kungliga veckotidningen heter Svensk Damtidning. :)



Själv säger jag vaker bu eller bä om själva kungahuset och dess medlemmar. Jag är väldigt likgiltig.

2009-02-25 @ 12:59:24
URL: http://www.myspace.com/damienmusic
Postat av: Monopaul

M: Haha...nä det är sant!

2009-02-25 @ 15:09:39
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0