Vill ha sol!!!

7 av 10 Thailandsresorna med Fritidsresor i vinter är tydligen uppbokade enligt Metro. Och övriga vinterresmål går också som smör.
Efter ännu en usel svensk sommar och den minnesvärda Lefkas-vistelsen känns det som ett måste att komma iväg någonstans i vinter-vår. Känns dock som att man inte kan vänta alltför länge på att boka med den åtgång som är just nu. Och någon sista-minuten-resa känns ju ganska uteslutet. I alla fall med den finfina arrangören Airtours....

Apropå det, om det finns någon som känner sig sugna på att köpa presentkort på 400 kr med nyss nämnda företag så är det bara att säga till...

Kommentarer
Postat av: Louise

Presentkortet blir nog svårsålt här på bloggen.. :)

2008-10-02 @ 12:41:43
URL: http://mslolo.blogg.se/
Postat av: Monopaul

Haha, nej tror du det? ;) Tänkte om det fanns nån mer som vill testa en annorlunda semesterupplevelse...

2008-10-02 @ 13:56:32
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: En som var på samma resa

"Vår strategi är att varje år handplocka hotellen. Men aldrig äga dem. Därmed är vi fria att bara välja det allra bästa. Vår idé är inte att vara billigast. För vem vill ha solsemestern förstörd i en sjabbig lägenhet långt från stranden?



Du vet väl att detta inte gäller ospec väl? eller? och att när man köper en ospec resa så accepterar man att bo vart som helst på hela resmålet, dvs. att du absolut inte har rätt att klaga på att du inte fick en strand i närheten av hotellet.. Jag vill egentligen inte fösvara airtours eftersom jag fick bo på samma hotell men alltså du får nog ha lite bättre koll på saker och ting innan du häver ur dig massa saker som du tror ska hjälpa i din process mot airtours.

2008-10-09 @ 11:07:49
Postat av: Monopaul

Det är jag fullkomligt medveten om! Och det var heller inte detta vårt klagomål gällde, utan bara en bisak. Jag vet också att man lika väl kan hamna i en liten bergsby som i ett flott hotell vid havet.

MEN, och det är det väsentliga, en ospecificerad resa ska INTE innebära ett hälsovådligt boende på ett hotell under rimlig standard. Och det höll inte det på Lefkas och det var även Airtours väl medvetna om!



Anledningen till att jag valde att ta med citatet var att det inte känns som att Airtours har "handplockat" detta hotell eller de har "valt det allra bästa". Helt "osjabbigt"var väl inte hotellet heller. Eller vad tycker du?!



Och som sagt, vi krävde inte ersättning för hotellets läge utan för den undermåliga standarden. Sakerna jag "hävde ur mig" till Airtours var förresten fullkomligt relevanta i sammanhanget OCH vi har fått en viss ersättning för resan! Måste ju ändå tyda på någonting...

2008-10-09 @ 11:54:23
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: En som var på samma resa

Ok, jag kan hålla med om att hotellet var sjabbigt och jag såg bilden på den mögliga kudden, vi hade lite sådana grejer i vårt rum också, och mögel är något som inte får förekoma på ett hotellrum.

Men jag tror inte att Airtours handplockar deras ospec hotell, detta gäller antagligen bara de hotell marknadsförda på hemsidan dvs. de hotell som ingår i deras program. Jag har rest mycket ospec med olika arrangörer och hamnat både på fina hotell och hotell som det på Lefkas, det är alltid en chansning, speciellt när man åker under högsäsongen.

Priset på en ospec resa är inte beroende av vilken standard man får på hotellet utan det är beroende av vilken tid på säsongen man åker.

Jag åkte ospec till Kefalonia i Grekland senare på säsongen, också med Airtours, och fick betala mindre än hälften och hamnade på ett betydligt schystare hotell.

2008-10-09 @ 13:17:50
Postat av: Monopaul

Nej, det är jag med på. Jag har också åkte ospec flera gånger innan. Men man kommer ju inte ifrån att Airtours ändå har ett ansvar var de låter sina gäster bo. Jag är dessutom övertygad om att de inte betalt särskilt många kronor i hyra av det där hotellet och att de körde en rövare när de lät folk bo där.

Sedan har ju bemötandet från reseledare och personal på det företaget under all kritik. Och sånt spelar ju också in. Hade de lyssnat på sina kunder direkt och avhjälpt problemet på plats hade man haft en helt annan bild.

2008-10-09 @ 13:35:33
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0