Kött- & korvdiss!

Fan vad jobbigt! Nu kan man inte lägga in bilder från min jobb-mac igen. Det verkar vara ett lotteri när det funkar eller inte. Tråkigt eftersom ni nu gick miste om en riktigt rolig liten bild som definitivt skulle kickstartat den här dagen...grrr!

Gårdagens kvällspaj blev "perfa" (vart tog det uttrycket vägen och finns det någon som använder sig av det idag? Har aldrig varit någon favorit för mig, men kändes helt rätt nu). 
Tänkte om man skulle ta sig en vegetarisk period nu. Eller i alla fall dissa kött och korv ett tag. Känner att jag måste ge den begynnande göbbmagen en ärlig match innan den sticker iväg också. Hittills har jag varit köttfri i 1,5 dygn. 

Apropå det. Är det något jag kan störa mig på i den här stan (det finns mycket iof) så är det att det är så svårt att få tag på bra färsk fisk. Visst, feskhandlarn står på torget två gånger i veckan (oooh...) och har man tur lyckas man pricka in nåt kul på city-Konsum. Och har man inte tillgång till bil får man ofta nöja sig med tråkiga frysblock. Inte så jäkla rockigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0