Äckelkänselmusik

Det finns vissa låtar som man bara inte klarar av. Det kan börja med nån konstig hatkärlek för att övergå till någon typ av avsky. Låten i sig kan vara helt ok, men det är något i den man stör sig på. Det vanligaste är att det är texten, rösten eller helt enkelt artisten i sig som man irriterar sig på. Kent och Lasse Lind är akter som undantagslöst lockar fram dessa "äckelkänslor". Jag vet inte varför, det bara blir så.

En sådan låt just nu är Markus Krunegårds "Jag är en vampyr", som av nån konstig anledning har en tendens att tajmas in till tiden när man ska gå upp eller äta frukost. Markus är säkert en hyvens kille, och jag har ju hört att resten av hans skiva ska vara kanon, men just denna låt klarar jag inte av. Urrrk!

Kommentarer
Postat av: Terese

Lite roligt, Niklas visade mig en video på youtube igår och det var just den låten med Marcus Krunegårds..haha. Första gången jag hörde den och så himla farlig var den väl inte? ;)

2008-05-19 @ 19:50:17
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Monopaul

Njae, men det är väl mest att man fått en överdos och börjat störa sig på den bara...Men farlig är den ju inte...haha.

2008-05-19 @ 23:28:54
URL: http://monopaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0