Märkligt

Det var en helt ok spelning, trots lite ljudproblem och halvtaskigt med folk. Kort men intensiv spelning. 

Men vad är det med fest på vardagar och Karlstadbor? Det verkar omöjligt att få folk att gå ut någon annan dag än lördagar i den här stan. Visst, fredagarna har blivit bättre och bättre, men de går ändå inte att jämföra med de heliga lördagarna. Själv tycker jag att det är att föredra att gå ut på fredag än lördag. 
Men vardagar är som sagt rena döden. Nej, man ska gå ut en dag i veckan (=lördag), supa sig redlös och ha ångest hela söndagen. Då är helgen gjord liksom. Att gå ut mitt i veckan, ta ett glas vin, kolla på konsert etc är helt otänkbart för de flesta av nån konstig anledning.

Allt kretsar kring löningen också, speciellt inom krogbranschen. Enda "bra" helgen verkar vara löningsveckoslutet. Sedan är det alltid lite folk p.g.a. att det är "en, två, tre veckor kvar till lön". Bränner verkligen folk HELA lönen på en utgångskväll?! Skumt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller helt o hållet med!!
Fler borde gå ut mitt i veckan och umgås, lyssna på musik...men jag är tyvärr inte en av dem. Förutom på sommaren. Det är svårt o hitta ngn som är villig att offra en onsdagkväll från soffan, för att istället hänga med ut!! :/

2008-03-14 @ 13:25:55
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Monopaul

Gött att höra! Ja, på sommaren verkar inte dessa regler gälla. Då är det plötsligt helt ok att gå ut och ta några bärs mitt i veckan, trots att man inte har semester.

2008-03-14 @ 16:02:20
URL: http://monopaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0