Grattis, era jävlar!

Skatteåterbäringen har nu börjat trilla in på konton vars ägare hade fördelen att få tillbaka på skatten. Fan, vad gött för er! Skulle mer än gärna vilja vara i era skor just nu. Flickvännen inkasserade 15 lax, vilket ju är en smärre förmögenhet.

Själv åkte man på en rejäl restskatt på hela 180 riksdaler. Skrattar dock gott åt att staten kan se sig om efter dessa. För det är väl så att man inte behöver betala summor under 200 pix?! De betalar ju i varje fall inte ut summor under detta belopp. Då borde det ju rimligen vara samma tvärtom... Haha, in your face Staten!

Kommentarer
Postat av: Lotta

...som hennes privata revisor borde jag väl vara berättigad till en 10% i alla fall?! :-) Och Pål, jag kan ta mig an din deklaration nästa år... ;-P

2008-06-04 @ 21:09:29
Postat av: apan

nejru! förra året fick jag 160 riksdaler i skatteåterbäring!

2008-06-04 @ 21:23:45
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Kristin

Trodde att lägsta beloppet att betala in/få tillbaks var 100 kr, men jag hoppas du har rätt =)

2008-06-05 @ 08:08:49
Postat av: Monopaul

L: Haha, ja det är väl en rimlig ersättning. Ja tack gärna.
A & K: Fan också, så jag måste betala alltså? Surt... ;(

2008-06-05 @ 13:46:48
URL: http://monopaul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0