Bijooonggg!

Dagens låttips: Movits med "Äppelknyckarjazz".

Det är inte så ofta det händer nuförtiden. Att det kommer någon ny, INTRESSANT svensk hiphop. Det krävs liksom mer än lite klyschigt snack till någon sönderproducerad (och precis lika klyschig) bakgrund i min värld. Lite nytänkande, kreativitet och ett bra flyt med en lika bra text är allt som krävs. Timbuktu, Snook och Afasi & Filthy är väl några undantag som har anammat detta.

Men! Nyligen hörde jag Movits på P3 och fick mersmak och en tro på framtiden. Blev svårt att sitta still bakom datorn. Sommarhitpotential hos mig.


Kommentarer
Postat av: apan

fett med bra, men jag svär på att jag hört melodin förut, har dom rippat från någon tim-burton rulle må tro?

2008-06-13 @ 19:40:54
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Monopaul

Vet faktiskt inte. Hörde nånstans var jazzsamplingen var hämtad ifrån, men har tyvärr glömt det...

2008-06-16 @ 12:56:21
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0