Volcom ears

Börjar alltid ana lite oråd och bli lite misstänksam när en artist eller grupp hyllas av exakt alla. Undantagslöst. Eftersom smaken är som baken så brukar det ju alltid finnas folk som stör sig och ogillar musiken. Hur creddig och rätt artisten/gruppen än är.
Själv känner jag så för exempelvis Kent, som jag nog aldrig riktigt kommer ta till mitt hjärta. Tro mig, jag har försökt. Visst, de är duktiga musiker och många av låtarna sätter sig. Men det är ändå något som gnager när man hör den gruppen. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Kan vara Jocke Bergs irriterande röst och pårökta texter. För ärligt talat, hur många kan med handen på hjärtat säga att de förstår många av texterna och att de kan relatera till dem? Kan vara något fatalt jag missat, jag vet inte...

En grupp som just nu inte får motta annat än hyllningar är Volbeat. Finns det någon som inte gillar den gruppen eller kan säga att de läst något negativt om dem? Jag har det inte i alla fall, och kan inget annat än att stämma upp i hyllningskören. "Guitar Gangsters & Cadillac Blood" har en given plats på min lista över årets bästa plattor.
Men vad är det då som gör att deras musik tilltalar en så stor målgrupp, som innehåller alltifrån inbitna och kräsna hårdrockare till medel-svennar? Jäkligt intressant är det hursomhelst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0