Panik

Upptäckte under gårdagen, till min fasa, att jag tappat plånboken under lördagskvällen. Första gången detta har hänt. Skyller allt på de nya brallorna med fickor i minsta laget.
Hursomhelst var det bara att vända upp och ned på lägenheten, ringa runt till folk och krogar som kanske hittat den, cykla runt och leta - allt utan resultat. Började fundera vilka kort som borde spärras, men avvaktade med detta innan jag visste om plånkan låg kvar på Koriander eller fanns hos polisen.

Började dagen med att ringa till hittegodsavdelningen. Blev gång på gång satt i långa telefonköer för att sedan kopplas bort. Fick reda på att Koriander inte hittat någon och var minuter ifrån att ringa runt och spärra korten när det plötsligt ringer. Det var från polisen, som sa att de hade mitt körkort, VISA-kort, MedMera-kort och resterande innehåll + medföljande plånbok och 40 kr i kontanter!!! Jag är evigt tacksam att det finns ärliga människor. Tack, tack, tack, tack, tack....

Kommentarer
Postat av: Terese

Vilken tur att du fick plånboken tillbaka med allt innehåll kvar också, visst finns det ärliga personer trots allt. Jag glömde kvar min plånbok på bardisken inne på Koriander en gång (faktiskt samma kväll som jag och Niklas sprang från notan inne på Café August så jag hade ju en hel del pengar kvar i plånboken) Men någon vänlig själ i baren (troligtvis) hade tagit reda på den och alla pengar plus kort var kvar! Det känns lite som att man har hela sitt liv i plånboken och speciellt när man tappar bort den blir det mer påtagligt...

2008-12-08 @ 17:11:00
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Monopaul

Ja, och sen tänker man ju på allt krångel med spärrning av kort, beställning av nya (och komma ihåg vilka man har) och att ens körkort är ute på vift etc. Jäkligt skönt med ärliga människor.

2008-12-08 @ 18:14:54
URL: http://monopaul.blogg.se/
Postat av: Terese

Oj såg nu att jag skrivit precis som att vi sprang från notan med flit, vilket vi inte gjorde ju...Ja det blir ju en hel del som man måste ordna med när kort och sånt försvinner!

2008-12-08 @ 22:19:00
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Lena

just av såna anledningar har jag aldrig med mig mer än VISA-kort, körkort & kontanter när jag går ut, det blir så mycket enklare så..

En gång tappade jag också mitt kontokort på krogen, jag upptäckte det när jag skulle betala taxin hem och inte kunde betala, det var hemskt pinsamt, men jag hade delat taxi med en tant som skulle till hammarö, så hon fick betala och komma och få pengar av mig dagen efter. Fråga mig dock inte varför jag delade taxi med henne, själv bodde jag på Sommarro, haha! Men dagen efter fick jag panik och spärrade kortet innan jag ens kollat om jag kunde hitta det, jag skaffade ett nytt och glömde det hela, fast sen fick jag höra att en kompis hittat ett kort på golvet och lämnat in i baren, så jag hade kanske kunnat få tillbaka det om jag orkat..

2008-12-09 @ 00:03:38
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Monopaul

T: Haha, ja jag tyckte att det lät lite roligt och en grej som kanske inte ni skulle göra... ;)



L: Nej, i de lägena vågar man inte riktigt hoppas på att folk är ärliga. Better safe than sorry. Men skönt att det "bara" var kontokortet.

Ja, kan nog vara bra att lägga ur lite kort när man går ut. Tror att jag ska köra på det jag med.

2008-12-09 @ 10:51:32
URL: http://monopaul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0