Ännu mer Beck! Gaaaah!

Läste just att det planeras två nya Beck-filmer, som dessutom (givetvis) får miljoner i stöd. Javisst, känns det fräscht och nytt?! Det är ju verkligen en aldrig sinande källa som man kan mjölka hur länge som helst. För folk verkar ju aldrig tröttna på att se samma personer försöka lösa samma typer av brott om och om igen. 

Är det bara jag som inte tycker att polisyrket är något intressant yrke?! Är det bara jag som struntar gött i vem som har mördat den eller den? Är det bara jag som, i 9 fall av 10, tycker att deckare är ganska ointressanta? Detsamma gäller läkare, sjuksköterskor och andra som jobbar på sjukhus. Lite tråkigt att 90% av alla TV-serier handlar om just dessa yrkesgrupper.
Jag menar, det är ju alltid samma sak. Nån har dött och det gäller att hitta mördaren. Ja, och?! Har man inte sett liknande serier och filmer till förbannelse? Är det inte alltid samma intriger, good vs bad cop etc? 

Jag vet inte, det kan säkert vara så att det är jag som är kräsen och konstig. Poliser och läkare kan säkert vara de mest intressanta jobben som finns. Och det kanske inte finns något mer spännande att titta på än när nån löser ett mord eller opererar en svårt skadad. Men för mig är det inte så mycket underhållning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0